WSZYSTKIE TEKSTY na blogu są mojego autorstwa, bez mojej zgody nie wolno ich kopiować, ani wykorzystywać, czy to w całości, czy fragmentów.

Projekty grafik to również moje prace i także stanowią moją własność.

Katarzyna Batko-Łupina - autorka bloga

Opowiadania są skatalogowane w zakładce "Spis treści", kolejne części poszczególnych tytułów są tam podlinkowane, by łatwo było je znaleźć.

Proszę nie traktować bloga jak słupa ogłoszeniowego. Spam pod postami bezwzględnie USUWAM!!!

05.01.2014

Co lubię

Lubię miękką ciszę samotności,
Lubię nocy harfę srebrną,
Gdy gra na liściach śpiących,
Melodii materię tkając zwiewną.

Lubię dzwoneczki kropel rosy
Na leśnej pajęczyny niciach
I w blasku słońca mrużyć oczy
I spijać miodowe krople życia.

Lubię na granatowym niebie
Księżyc jak ja samotny
W gwiazdach poszukuje siebie,
Odległy, cichy, blady, chłodny.

Lubię aksamit świtu jasny
I łąki atłasową zieleń,
Wiatru jedwab we włosach własnych
I barw motylich mnogość wcieleń.

Lubię zachodów czerwień ogniozłotą,
Lubię śpiew morskich fal perlisty
I oczu smutkiem zadumanych słotę
I uśmiech w grzywach chmur złocistych.

Lubię zanurzyć się w mgłę życia,
W strumieniu ciszy stopy schłodzić
I myśli z niego dłońmi czerpać
I z gniewem własnym się pogodzić.

Kołysać się w hamaku czasu,
Zasłuchać w świerszczy letnie granie,
Wypełnić duszę wonią lasu,
Wzrok okryć snem oczarowania.



9 komentarzy:

  1. Piękne , cudne , śliczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Helou... ;):)
    Bologerka ze mnie żadna, co widać po aktywności u mnie ;)
    Ale może spróbuję reanimować Zwierzenia... Zobaczymy, co z tego wyjdzie...
    Wiersz śliczny :):)
    Pozdrawiam serdecznie, Wiola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktywuj, aktywuj :)) Masz sporo fajnych tekstów, które mogłyby się tam znaleźć. Mam na myśli miniaturki, opowiadania, ale nie tylko. Kolejne rozdziały ZC też chętnie przeczytam i pewnie nie tylko ja ;).
      Dziękuję, za miłe słówko i też serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. najlepszy! :) cudownie płynny aż miło się czyta, treść piękna a to wspomnienie o pogodzeniu się z gniewem niesamowicie mądre i poddające refleksji

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie to ;-) Piękny! Przeczytałam wszystkie i ten jest najpiękniejszy. Kasiu weny twórczej jak oceanu szerokiej życze!
    Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leno, dziękuję, szczególnie, że rzadko ostatnimi czasy pisuję wiersze. Mam fazę na prozę ;)

      Usuń
  5. Nigdy nie rozumiałem wierszy. Zaglądnąłem tutaj z ciekawości i muszę przyznać, że ten wiersz mi się spodobał. Szczególnie "Kołysać się w hamaku czasu" :)
    Niezmiennie jednak jest człowiekiem-prozą i chyba nim pozostanę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze :). Na pytania dotyczące bohaterów i fabuły zawsze odpowiadam.